Cel szkolenia Excel zaawansowany
Szkolenie Excel zaawansowany pozwoli kursantowi na zdobycie wiedzy na temat zaawansowanych funkcji Microsoft Excel wraz z wykorzystaniem w praktycznych ćwiczeniach. Kursant będzie umiał edytować formuły i zaawansowane funkcje. Wykorzystać zagnieżdżenie funkcji, sortowanie i zaawansowane filtrowanie danych w tabeli. Wykorzystując sprawdzenie poprawności danych będzie mógł mieć pełne panowanie nad rodzajem wprowadzanych danych i eliminację błędów przy ich wpisywaniu. Będzie umiał tworzyć i korzystać z szablonów arkuszy oraz importować dane z internetu do arkusza.
Dla kogo jest szkolenie Excel zaawansowany?
Szkolenie Excel zaawansowany jest dla osób bez problemu wykorzystujących arkusz kalkulacyjny do codziennych zadań. Zapraszamy osoby chcące poznać zaawansowaną edycję danych w Excelu. A także chcących zajmować się analizą danych i graficznym ich przedstawieniem przy pomocy zaawansowanych narzędzi oraz formuł i funkcji.
Wymagania wstępne
Kursant powinien mieć znajomość systemu Windows i podstawowych tematów z Microsoft Excel – prezentowanych na szkoleniu podstawowym. Powinien umieć wprowadzać, edytować i formatować dane. Znać podstawowe formuły i funkcje, wykresy. Wiedzieć jak wydrukować tabelę. Powinien umieć posortować tabelę i używać autofiltry.
Jakie są korzyści po szkoleniu Excel zaawansowany?
Każdy uczestnik szkolenia będzie umiał:
Wprowadzać i edytować zaawansowane funkcje i formuły
Formatować dane w stopniu zaawansowanym
Modyfikować typów danych na wykresach
Używać zaawansowane filtry
Korzystać z analizy danych przy pomocy narzędzi: suma częściowa, tabela przestawna i symulacja danych
Importować i eksportować dane z plików zewnętrznych
Importować dane z internetu
Zarządzać zeszytami
Tworzyć własne obszary robocze
Tworzyć i korzystać z szablonów
Tworzyć i edytować makra
Program szkolenie Excel zaawansowany
- Wzorce dokumentów – tworzenie, modyfikacja szablonów
- Linie siatki – włączanie i wydruk
- Nagłówki wierszy i kolumn – włączanie i wydruk
- Nagłówki i stopki w arkuszu
- Komentarze – wstawianie, edycja, usuwanie, wydruk
- Niestandardowe widoki dokumentu: układ strony, podgląd podziału stron
- Zaawansowane formatowanie wykresów: punktowy, giełdowy, powierzchniowy, pierścieniowy, bąbelkowy, radarowy
- Dodawanie dodatkowej osi, dodawanie linii trendu na wykresie
- Formatowanie niestandardowe, widok liczb ujemnych
- Opcje formatowania warunkowego
- Wklejanie specjalne
- Nazywanie komórek
- Funkcje logiczne: JEŻELI, ORAZ, LUB, JEŻELI.BŁĄD
- Funkcje tekstowe: LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, ZNAJDŹ, LITERY.WIELKIE, LITERY.MAŁE praca na funkcjach tekstowych pozwalających na przygotowanie i obróbkę zaimportowanych danych z innych systemów
- Funkcje wyszukiwania i adresu: INDEX, PODAJ.POZYCJĘ, PRZESUNIĘCIE, WYSZUKAJ.PIONOWO, WYSZUKAJ.POZIOMO, WYSZUKAJ
- Funkcje daty i czasu: NETWORKDAYS, DZIŚ, TERAZ, ROK, MIESIĄC, DZIEŃ, TERAZ, obliczanie czasu między dwoma datami np. od ilu lat, miesięcy i dni ktoś jest zatrudniony
- Przykłady funkcji finansowych: PMT, PPMT, IPMT
- Funkcje statystyczne i matematyczne: SUMA.JEŻELI, LICZ.JEŻELI, SUMA.ILOCZYNÓW, wyliczenia średniej ważonej
- Funkcje zagnieżdżone – przykłady
- Funkcje: BD.SUMA(), BD.ŚREDNIA(), BD.ILE.REKORDÓW(), BD.MAX()
- Tworzenie łączy między arkuszami i plikami Excela za pomocą formuł
- Sprawdzanie poprawności – tworzenie list wyboru
- Konsolidacja danych
- Grupowanie danych
- Tworzenie konspektów
- Sumy częściowa
- Scenariusze
- Dodatek Solver
- Śledzenie błędów
- Sortowanie, sortowanie wielopoziomowe
- Filtrowanie, zaawansowane filtrowanie
- Tabele przestawne, zarządzanie tabelą przestawną
- Wykresy przestawne
- Import danych z pliku bazodanowego Access
- Import danych z pliku tekstowego
- Rozbijanie tekstu wpisanego do jednej kolumny na więcej osobnych kolumn
- Usuwanie duplikujących się danych z kolumn
- Wstawianie zaawansowanych wzorów matematycznych
- Hiperłącza
- Zapis pliku obszaru roboczego
- Ochrona arkusza i komórek w arkuszach (ukrywanie formuł, blokowanie zawartości przed zmianami)
- Ochrona skoroszytów, nadawanie haseł otwarcia lub edycji skoroszytu, arkusza
- Makropolecenia: zapisywanie i wykorzystanie makr
- Edycja makro – wprowadzenie do podstaw programowania w VBA
- Zaawansowane drukowanie
Czas trwania: 16 godzin
Koszt: 500 zł
Szkolenie Excel podstawowy
Szkolenie Excel średniozaawansowany
Szkolenie Excel zaawansowany