Cel szkolenia Excel zaawansowany

Szkolenie Excel zaawansowany pozwoli kursantowi na zdobycie wiedzy na temat zaawansowanych funkcji Microsoft Excel wraz z wykorzystaniem w praktycznych ćwiczeniach. Kursant będzie umiał edytować formuły i zaawansowane funkcje. Wykorzystać zagnieżdżenie funkcji, sortowanie i zaawansowane filtrowanie danych w tabeli. Wykorzystując sprawdzenie poprawności danych będzie mógł mieć pełne panowanie nad rodzajem wprowadzanych danych i eliminację błędów przy ich wpisywaniu. Będzie umiał tworzyć i korzystać z szablonów arkuszy oraz importować dane z internetu do arkusza.

Dla kogo jest szkolenie Excel zaawansowany?

Szkolenie Excel zaawansowany jest dla osób bez problemu wykorzystujących arkusz kalkulacyjny do codziennych zadań. Zapraszamy osoby chcące poznać zaawansowaną edycję danych w Excelu. A także chcących zajmować się analizą danych i graficznym ich przedstawieniem przy pomocy zaawansowanych narzędzi oraz formuł i funkcji.

Wymagania wstępne

Kursant powinien mieć znajomość systemu Windows i podstawowych tematów z Microsoft Excel – prezentowanych na szkoleniu podstawowym. Powinien umieć wprowadzać, edytować i formatować dane. Znać podstawowe formuły i funkcje, wykresy. Wiedzieć jak wydrukować tabelę. Powinien umieć posortować tabelę i używać autofiltry.

Jakie są korzyści po szkoleniu Excel zaawansowany?

Każdy uczestnik szkolenia będzie umiał:
Wprowadzać i edytować zaawansowane funkcje i formuły
Formatować dane w stopniu zaawansowanym
Modyfikować typów danych na wykresach
Używać zaawansowane filtry
Korzystać z analizy danych przy pomocy narzędzi: suma częściowa, tabela przestawna i symulacja danych
Importować i eksportować dane z plików zewnętrznych
Importować dane z internetu
Zarządzać zeszytami
Tworzyć własne obszary robocze
Tworzyć i korzystać z szablonów
Tworzyć i edytować makra

Program szkolenie Excel zaawansowany

 

  • Wzorce dokumentów – tworzenie, modyfikacja szablonów
  • Linie siatki – włączanie i wydruk
  • Nagłówki wierszy i kolumn – włączanie i wydruk
  • Nagłówki i stopki w arkuszu
  • Komentarze – wstawianie, edycja, usuwanie, wydruk
  • Niestandardowe widoki dokumentu: układ strony, podgląd podziału stron
  • Zaawansowane formatowanie wykresów: punktowy, giełdowy, powierzchniowy, pierścieniowy, bąbelkowy, radarowy
  • Dodawanie dodatkowej osi, dodawanie linii trendu na wykresie
  • Formatowanie niestandardowe, widok liczb ujemnych
  • Opcje formatowania warunkowego
  • Wklejanie specjalne
  • Nazywanie komórek
  • Funkcje logiczne: JEŻELI, ORAZ, LUB, JEŻELI.BŁĄD
  • Funkcje tekstowe: LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU, ZNAJDŹ, LITERY.WIELKIE, LITERY.MAŁE praca na funkcjach tekstowych pozwalających na przygotowanie i obróbkę zaimportowanych danych z innych systemów
  • Funkcje wyszukiwania i adresu: INDEX, PODAJ.POZYCJĘ, PRZESUNIĘCIE, WYSZUKAJ.PIONOWO, WYSZUKAJ.POZIOMO, WYSZUKAJ
  • Funkcje daty i czasu: NETWORKDAYS, DZIŚ, TERAZ, ROK, MIESIĄC, DZIEŃ, TERAZ, obliczanie czasu między dwoma datami np. od ilu lat, miesięcy i dni ktoś jest zatrudniony
  • Przykłady funkcji finansowych: PMT, PPMT, IPMT
  • Funkcje statystyczne i matematyczne: SUMA.JEŻELI, LICZ.JEŻELI, SUMA.ILOCZYNÓW, wyliczenia średniej ważonej
  • Funkcje zagnieżdżone – przykłady
  • Funkcje: BD.SUMA(), BD.ŚREDNIA(), BD.ILE.REKORDÓW(), BD.MAX()
  • Tworzenie łączy między arkuszami i plikami Excela za pomocą formuł
  • Sprawdzanie poprawności – tworzenie list wyboru
  • Konsolidacja danych
  • Grupowanie danych
  • Tworzenie konspektów
  • Sumy częściowa
  • Scenariusze
  • Dodatek Solver
  • Śledzenie błędów
  • Sortowanie, sortowanie wielopoziomowe
  • Filtrowanie, zaawansowane filtrowanie
  • Tabele przestawne, zarządzanie tabelą przestawną
  • Wykresy przestawne
  • Import danych z pliku bazodanowego Access
  • Import danych z pliku tekstowego
  • Rozbijanie tekstu wpisanego do jednej kolumny na więcej osobnych kolumn
  • Usuwanie duplikujących się danych z kolumn
  • Wstawianie zaawansowanych wzorów matematycznych
  • Hiperłącza
  • Zapis pliku obszaru roboczego
  • Ochrona arkusza i komórek w arkuszach (ukrywanie formuł, blokowanie zawartości przed zmianami)
  • Ochrona skoroszytów, nadawanie haseł otwarcia lub edycji skoroszytu, arkusza
  • Makropolecenia: zapisywanie i wykorzystanie makr
  • Edycja makro – wprowadzenie do podstaw programowania w VBA
  • Zaawansowane drukowanie

Czas trwania: 16 godzin
Koszt: 500 zł

 

Szkolenie Excel podstawowy

Szkolenie Excel średniozaawansowany

Szkolenie Excel zaawansowany

Wypełnij formularz zgłoszeniowy na szkolenie

Twoje imię i Nazwisko (wymagane)

Temat

Twoja wiadomość (Ilość osób, preferowane terminy itp...)

Twój e-mail (wymagane)

Pobierz Formularz zgłoszenia na szkolenie Pobierz plik pdf

[cf7sr-simple-recaptcha]